Serviciile pe care noi le oferim clienţilor noştri sunt în special din zona avocaturii de afaceri, acoperind de la modificări statutare, redactare, validare şi negociere de acte juridice, consultanţă juridică permanentă, până la reprezentarea şi asistarea în faţa instanţelor judecătoreşti, a instituţiilor publice sau private, executorilor judecătoreşti, notarilor publici etc.
Totodată, cunoaştem importanţa şi necesitatea abordării integrate a proiectelor ce ne sunt încredinţate. Este motivul pentru care SCA Neamţu & Neacşu – Aldescu colaborează pentru serviciile conexe domeniilor principale de activitate cu profesionişti din domeniile financiar – contabil, audit financiar, evaluări imobiliare şi de intreprinderi, având o colaborare permanentă cu entităţi specializate: birou notarial, birou de executor judecătoresc, societate de contabilitate, cabinet de insolvenţă, birou de traduceri legalizate.
Ca modalităţi de colaborare, propunem variante multiple, complementare nevoilor şi exigenţelor celor care ne sunt sau ne vor fi clienţi şi implicit parteneri. Astfel, pe lângă posibilitatea lucrului exclusiv de la biroul nostru, cu întâlniri organizate la sediul clienţilor noştri sau la biroul nostru ori de câte ori acest lucru se impune, oferim şi posibilitatea colaborării permanente sau temporare prin detaşarea unui membru al echipei noastre la sediul clientului doritor.
Onorariile pe care noi le propunem clienţilor noştri sunt stabilite prin raportare la volumul de lucru alocat şi complexitatea proiectelor atribuite spre soluţionare, putând fi exprimate sub forma unei sume lunare fixe, a unei sume agreate pentru fiecare proiect în parte, a unui onorariu orar, sau o combinaţie între aceste variante.
Domenii de expertiză:
Prin activităţile desfăşurate, societăţile comerciale reprezintă motorul economiei. De aceea, considerăm esenţial ca aceste activităţi să fie organizate în concordanţă cu prevederile legale aplicabile. În acest sens, punem la dispoziţia clientilor noştri servicii juridice constând în:
Redactarea, validarea conţinutului juridic al actelor necesare constituirii, modificării, fuziunii, dizolvării şi lichidării societăţilor comerciale;
Acordarea de consiliere juridică anterioară şi pe toată durata de funcţionare a societăţilor comerciale;
Obtinerea avizelor şi autorizatiilor necesare înregistrării şi functionării în condiţii de legalitate a societăţilor comerciale;
Asigurarea asistenţei juridice la încheierea contractelor, a tranzacţiilor comerciale, la derularea şedinţelor organelor de conducere şi control a societăţilor comerciale, precum şi în litigii având ca obiect protejarea şi dobândirea drepturilor conferite de legislaţia societăţilor comerciale;
Reprezentarea în faţa oricărei instanţe judecătoreşti sau a oricărei instituţii publice în scopul asigurării protecţiei intereselor şi drepturilor conferite de legislaţia societăţilor comerciale.
Cunoaştem importanţa corectei calificări şi interpretări a unui act juridic şi oferim următoarele tipuri de servicii juridice în materie comercială:
Consultanță și asistenţă juridică la încheierea acordurilor, contractelor, protocoalelor şi tranzacţiilor comerciale;
Consultanţă juridică anterior şi pe toată durata derulării contractelor comerciale;
Redactarea şi validarea notificărilor, somaţiilor, tranzacţiilor şi acţiunilor în instanţă, având ca scop protejarea intereselor şi drepturilor de natură comercială;
Reprezentarea juridică în faţa oricărei instanţe judecătoreşti sau a oricărei instituţii publice în scopul asigurării protecţiei intereselor şi drepturilor conferite de legislaţia comercială în vigoare.
Problemele juridice generate de necunoaşterea, omisiunea, greşita interpretare sau nerespecatarea dispoziţiilor contractuale se reflectă în primul rând în imposibilitatea atingerii scopului propus prin încheierea respectivului contract. De aceea, acordăm atenţie deosebită modului de perfectare a convenţiilor dintre părţile contractante, desfăşurând activităţi precum:
Redactarea şi validarea conţinutului juridic al contractelor, tranzacţiilor şi acţiunilor în instanţă, având ca scop protejarea intereselor şi drepturilor de natură civilă;
Activităţi de due dilligence pentru achiziţii imobiliare;
Consultanţă juridică anterioară şi pe toată durata derulării contractelor civile;
Asistenţă juridică la încheierea contractelor civile;
Asistenţă şi reprezentare juridică în faţa oricărei instanţe judecătoreşti sau a oricarei instituţii publice, în scopul asigurării protecţiei drepturilor civile.
Contextul socio-economic actual face ca legislaţia din domeniul dreptului muncii să fie una extrem de variabilă, fapt generator de situaţii conflictuale dintre cele mai diverse. În această materie, SCA Neamţu & Neacşu – Aldescu propune clienţilor interesaţi servicii de specialitate precum:
Asistenţă la încheierea, derularea şi desfacerea contractelor individuale de muncă şi a contractelor colective de muncă;
Asistenţă în derularea procedurii cercetării disciplinare prealabile;
Asistenţă şi consultanţă în derularea procedurii concedierii colective;
Consultanţã juridicã privind implementarea şi aplicarea procedurilor legale impuse de legislaţia din domeniul muncii;
Redactarea, validarea şi negocierea actelor juridice cu incidenţă în materia dreptului Muncii (contracte de confidenţialitate, regulamente de ordine interioară etc.);
Consultanţă juridică având drept scop corecta interpretare a diferitelor instituţii şi/sau norme legale în materie;
Asistenţă juridică şi reprezentare în litigiile privind conflictele de muncă, de interese şi de drepturi.
Orice activitate umană, şi implicit existenţa individului, este de neconceput în afara mediului. Astfel se explică rigurozitatea în continuă creştere a prevederilor legale în materia protecţiei mediului. Pentru realizarea concordanţei între activităţile desfăşurate şi prevederile legale de protecţie a mediului, ne ocupăm de:
Întocmirea documentaţiilor specifice obţinerii avizelor şi autorizaţiilor de mediu necesare derulării activităţii societăţilor comerciale;
Acordarea de consultanţă juridică specifică cu privire la procedurile specifice de autorizare, precum şi cu privire la conformarea fiecarei activităţi desfăşurate la legislaţia privind protecţia mediului;
Asigurarea asistenţei juridice sau a reprezentării în faţa autorităților publice sau private abilitate, pe toată durata autorizării.
Acordarea de consultanţă juridică privind corecta interpretare a diferitelor instituţii sau norme legale în materie;
Oferirea de asistenţă juridică şi reprezentare în litigiile din această materie.
Ca şi caracteristică a epocii actuale, viteza de transfer a informaţiilor presupune din ce în ce mai acut necesitatea unei protecţii adecvate. În acest context, proprietatea intelectuală a devenit un domeniu de drept cu o însemnătate aparte, fie că vorbim despre tehnologiile informatice moderne, fie că avem în vedere protecţia drepturilor de autor sau protejarea mărcilor, modelelor şi desenelor industriale, brevetelor de invenţie etc. În acest domeniu, societatea noastră:
Oferă asistenţă şi consultanţă de specialitate în vederea îndeplinirii oricăror formalităţi în faţa Oficiului de Stat pentru Invenţiii şi Mărci ce au drept scop obţinerea protecţiei mărcilor, modelelor şi desenelor industriale, brevetelor de invenţie, modelelor de utilitate, indicaţiilor geografice;
Oferă asistenţă şi consultanţă de specialitate în vederea îndeplinirii oricăror formalităţi în faţa Oficiului Român pentru Drepturile de Autor;
Oferă servicii de redactare, validare şi negociere a actelor juridice care privesc drepturile de proprietate intelectuală (contracte de licenţă, cesiune, editare, publicare etc.);
Oferă consultanţă juridică privind implementarea şi aplicarea procedurilor legale impuse de legislaţia din domeniul tehnologiei informaţiilor;
Oferă consultanţă juridică având drept scop corecta interpretare a diferitelor instituţii şi/sau norme legale în materie;
Oferă asistenţă juridică şi reprezentare în litigiile privind proprietatea intelectuală şi utilizarea fără drept a informaţiilor confidenţiale.
Interferenţa dintre activităţile desfăşurate şi instituţiile publice, fie că vorbim despre necesitatea obţinerii unei adrese, adeverinţe, aviz, sau autorizaţie, fie că vorbim despre declararea în vederea impunerii sau a achitării unei taxe sau a unui impozit, este de neconceput în orice societate modernă. În acest context, punem la dispoziţia clienţilor noştri următoarele tipuri de servicii juridice:
Menţinerea relaţiilor cu instituţiile publice locale, în scopul solicitării şi obţinerii autorizaţiilor de funcţionare;
Înregistrarea fiscală a dezmembrămintelor (punctelor de lucru, birourilor, sucursalelor) societăţilor comerciale;
Înregistrarea fiscală a bunurilor supuse impunerii de către instituţiile publice locale;
Consultanţă juridică referitor la cuantificarea, declararea şi achitarea taxelor şi impozitelor locale sau centrale datorate de către persoane juridice sau persoane fizice nerezidente ce-şi desfaşoară activitatea pe teritoriul României;
Solicitarea şi obținerea certificatelor de atestare fiscală, de cazier fiscal sau judiciar, după caz;
Asistenţă juridică şi reprezentare în relaţiile cu instituţii publice, locale sau centrale, birouri notariale, birouri ale executorilor judecătoreşti;
Întocmirea documentaţiilor necesare participării societăţilor la licitaţii.
Protejarea şi apărarea drepturilor şi intereselor persoanelor a început din ce în ce mai mult să reprezinte apanajul organizaţiilor non-guvernamentale. În această materie, oferim clienţilor noştri servicii precum:
Redactarea actelor necesare înregistrării asociaţiilor şi fundaţiilor precum şi modificarea actelor statutare ale acestora;
Consultanţă juridică în scopul înregistrării asociaţiilor sau fundaţiilor în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor la grefa judecătoriilor competente teritorial;
Consultanţă şi asistenţă juridică în scopul îndeplinirii obligaţiilor de înregistrare fiscală a asociaţiilor şi fundaţiilor;
Asistenţa şi reprezentare juridică a asociaţiilor şi fundaţiilor în faţa oricărei instanţe judecătoreşti sau a oricărei instituţii publice, în scopul asigurării protecţiei intereselor şi drepturilor conferite de legislaţia în vigoare.
În contextul economic actual, tot mai multe societăţi comerciale se regăsesc în imposibilitate de plată a obligaţiilor contractate, fapt generator de situaţii conflictuale inevitabile. Nu de puţine ori, astfel de situaţii conduc la apariţia stării de insolvenţă. În această materie, oferim clienţilor noştri servicii precum:
Redactarea actelor şi acţiunilor necesare deschiderii procedurii insolvenţei, formularea cererilor de înregistrare a creanţelor la masa credală, formularea de cereri, contestaţii pe parcursul procedurii insolvenţei;
Consultanţă şi asistenţă juridică pe toată durata procedurii de insolvenţă;
Reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti, a administratorilor judiciari sau lichidatorilor judiciari, în scopul tragerii la raspundere a persoanelor responsabile de starea de insolvenţă;
Consultanţă juridică având drept scop corecta interpretare a diferitelor instituţii şi/sau norme legale în materie.
În domeniul recuperărilor de creanţe şi al executărilor silite, societatea noastră pune la dispoziţia persoanelor interesate următoarele tipuri de servicii juridice:
Consultanţă juridică cu privire la modalităţile cele mai eficiente de recuperare a creanţelor;
Asistenţă juridică şi reprezentare în litigiile de drept comun sau conduse după regulile procedurilor speciale, ce au ca obiect recuperarea creanţelor al căror caracter cert, lichid şi exigibil este sau nu evident; întreprinderea demersurilor ce se impun în vederea obţinerii titlurilor executorii;
Asistenţă juridică şi reprezentare în litigiile ce au ca obiect contestaţii la executare sau îndreptate împotriva oricăror acte de executare;
Redactarea, validarea şi negocierea actelor juridice incidente procedurii de executare silită: contract de executare silită, cerere de executare silită, orice alte cereri necesare derulării eficiente a procedurii de executare;
Asistenţă juridică şi reprezentare în faţa birourilor de executori judecătoreşti pe toată perioada de desfăşurare a executării silite.